Tuesday 16 February 2016

Türkiye Siyasi Tarihi

Türkiye Siyasi Tarihi

Türk devleti, iki kıtada bir durumdur. yaklaşık 814 578 kilometrekarelik,% 97 Asya ve geriye kalan% 3 (24 378 km²) bulunan (790 200 km²) alan bir alana sahip Avrupa kıtasında yer almaktadır. Türkiye Doğu ile Batı arasında bir köprü yapar stratejik coğrafi konumu. Türk milleti Orta Asya'dan gelip tahmin edilmektedir. Tarihsel olarak, Türkler, Osmanlı İmparatorluğu'nun mirası ve Batılı ülkeler Modern etkisi olarak Anadolu'ya, İslam medeniyetinin, Arap ve Farsça Roma medeniyeti miras. Şimdiye kadar, Bizans döneminde tarihi binalar hala İstanbul ve Türkiye'deki diğer şehirlerde bulunur. En ünlü Aya Sofya, Osmanlı Halifesi sırasında ve şimdi müze olarak kullanılan dek Mustafa Kemal'in hükümeti beri camiye işlevi döndü Bizans döneminde bir kilise.

Osmanlı Hanedanı emanetler gibi Türkiye'nin halkı için derin bir miras haline Arap ve Fars etkileri ile İslam medeniyeti. halifeliğin İslam Creator, Yaratan olarak Tanrı ile insan arasındaki ilişkiyi yöneten bir din olarak uygulanır; ve aynı zamanda toplumun ve devletin ömrünü bir toplumsal sistem altında yatan o. İslam Arap Yarımadası'nda ortaya çıkan ve medeniyet iki ülkeyi getirmek için hilafet Türkiye topraklarında büyüyen, Pers bölgesinde uzun büyüdü. Daha sonraki gelişmeler güçlü bir etkiye Türklerin kültürü içine iki medeniyete göstermektedir. Bu koşullar sıradan insanlar üzerindeki hatalar genelde Türkler bir araya Araplarla varsayalım neden olur. Her zaman isteyen bir yanlış varsayım 19. yüzyılda milliyetçilik büyüme beri Türkler tarafından doğruldu edilecek. Batı'ya dönük olan modernizasyon Batı kültürünün unsurları, modern olarak kabul edilir emmiş. Türk medeniyetinin bir karışımı, İslam ve Batı, bu Türk toplumunun kimliğini renkli budur.

Endonezya halk bir Müslüman çoğunluklu ülke olarak Türkiye'yi tanır. Biz de 20. yüzyılın başlarında Osmanlı Halifeliğin yıkılışına kadar 13. yüzyılın başından itibaren, bir zamanlar yedi yüz yıl boyunca İslam dünyasını açtı millet olarak Türkiye'yi tanımak. 1923 yılında kurulan Türk devleti İslam fazla yedi yüzyıl boyunca dini ve sosyal yaşamda ve devlet sistemleri gibi işlev görmüştür laik bir devlet olarak ilan etmesiyle Türk kamu yaşamının fenomen ilginç olur, onun rolünü tuttu ve Batılı sistemine geçilmiştir.

A. KOMPLO Halîfe DESTROY

ülke içinde, uzmanlar dhimma özellikle Süleyman II ayrıcalıklı günler Hıristiyanlar, nihayet Müslümanlarla eşit haklar talep etti. Aslında, bu ayrıcalık Bizans (1521), Fransa (1535), ve İngiltere (1580) ile halifelerinden arasında garanti anlaşması ile provokatör ve yabancı istihbarat korumak için kullanılır. Bu ayrıcalığa sahip, Hıristiyan ve Yahudilerin sayısının ülkede arttı. Bu 16. yüzyıldan beri hareketleri yayınlanmaya başladı bir misyoner kullanılmaktadır. merkez hamle olarak Malta seçildi. Oradan Suriye (1620) içine sızmak ve İslam dünyası geri çekilme akıl merkezinde 1773 yılına kadar orada kaldı, onlar bir ön hareket olarak bir çalışma merkezi kurmak. merkezi çoğunlukla İngiltere, Fransa ve Amerika Birleşik Devletleri'ne aittir, İslam düşüncesi üzerindeki saldırıları ile, İslam dünyasının entelektüel liderliğini üstlenecek Batı'yı kullanılmaktadır. Bu saldırı, uzun 14. yüzyıldan beri Doğu Araştırmaları Merkezi'ni kurdu Batılı Oryantalistlerden, hazırlanmıştır.

misyoner hareketi orientalis ve İslam dünyasında Batı emperyalizminin bir parçası oldu. Bir ifade İmam-Ghozali ödünç, bunu yapabilmek için. bir ilke olarak İslam imha edilmeli ve İslam hilafet daraltmak gerekir. İslami düşünceyi saldırı yönelik ilk gol, misyoner ve oryantalist saldırıları gerçekleştirmek için. Bu arada, ikinci hedefe ulaşmak için, onlar milliyetçiliği nefes ve "Hasta" olarak halifeliği damgalamamasının. Tek bir darbe düşebilir, böylece felç etti halifenin gücü için, diğer Arap halifeyi ayırmak için yoğun bir çaba yürüttü. Buradan hareket İslam dünyasında vatanseverlik ve milliyetçilik doğmuş. Aslında, dini hareket gibi Hicaz'da Vehhabi hareketi gibi, saldırıdan kaçmadı.

18. yüzyılın ortalarında bu yana, bu hareketin daha önce kabile hareketi ile İngiltere başaramadığı bazı alanlarda Hicaz ve çevresinde, içinde isyan kışkırtmak için onun ajan İbn Sa'ud aracılığıyla İngiltere'de kullandı. Öyle olsa bile, bu hareket sonunda Muhammad Ali Paşa, Fransa'nın desteklediği Fransız ajanlar olduğu ortaya çıktı Mısır valisi aracılığıyla halife tarafından çeşitli alanlarda Baraj olun. Osmanlı Devleti Halifesi topraklarının çok kaybetti ve geriye kalan tek Türk nedenle Avrupa'da, Halife tarafından kontrol bölge, bu tür Sırbistan, Yunanistan, Bulgaristan, Ermenistan ve son Balkan krizi durumunda olduğu gibi, isyan (19-20 yüzyıl) kadar provoke edildi.

Milliyetçilik ve ayrılıkçılık gibi İngiltere, Fransa ve Rusya gibi Avrupa ülkeleri tarafından yayılan edilmiştir. İslam halifeliği yok amaçlamaktadır. Başarı Sırbistan, Macaristan, Bulgaristan ulusal ve ayrılıkçı duyguları takacak ve Yunanistan halifeliğin tüm bölgelerde aynı şekilde giyer itti. Sadece bu iş Arap ve Türk odaklanmış olduğunu. Bu arada, Bağdat, Şam, Beyrut, Kahire ve Cidde halife olarak İstanbul ve üs bölgelerinde İngiliz ve Fransız Kedunbes kontrolör haline gelmiştir. görevini başarılı olabilmesi için, 2 merkez inşa edildi. İlk olarak, sorumlu Beyrut merkezi, uzun vadeli bir rol oynadı yani kâfir içine Müslümanların oğulları ve kızları değişen ve İslam sistemini bu kadar küfür sistemi değiştirin. İkincisi, İstanbul Genel Müdürlük, sorumlu halifeye ölümcül bir darbe, yani bir rol kısa dönem oynadı.

Büyükelçilik Avrupa ülkeleri aktif Araplarla ilişki kurmaya başladı. Yerelleşme Parti Kahire'de kuruldu, Rofiqul 'Adzim başkanlık etti. Beyrut'ta Reform Komitesi ve Forum Birebir kurdu. İngiltere ve Fransa milliyetçilik Arap mücadelesinin ortasında içine sızmaya başladılar. 8 Haziran 1913 AD, Arap Paris'te gençlik ve Arap milliyetçiliği berkongres açıklandı üzerinde. Şam'da Fransız Konsolosluğu bulunan Belgeler İngiltere ve Fransa desteklenen halifenin plan ihaneti söküm olmuştur.

İstanbul Genel Müdürlük, Avrupa ülkeleri değil propaganda yoluyla okullarda ve üniversitelerde Müslümanların oğulları ve kızları yağma sadece memnun. Onlar bir heyelan yakın Halifesi vurmak istiyorum. Hüner Batılı hükümetlerin ve Küfür yasal sistemlerine İslam hükümet sistemi ve yasaları değiştirmektir. Kampanya Raşid Paşa, Dışişleri Bakanı Sultan Abdul Mejid II döneme (1839 M.) başladı. Aynı yıl, Avrupa hukukundan takip Sayın Yazılar (Kholkhonah) tanıtıldı. el yazması Hemayun verildiği, böylece 1855 AD, Avrupa ülkeleri, özellikle İngiltere (11 Şubat 1855 AD), Osmanlı halifeliği Anayasa değişikliği zorladı. Midhat Paşa, İnanç Olmayan üyelerinden biri başbakan (1 Eylül 1876 M) atadı. O Belçika Anayasası'na göre Anayasa oluşan bir ad hoc komite kurdu. Bu 1876 Ancak bu anayasa reddedilir Sultan Abdülhamid II Anayasa ve Bâb olarak bilinen bu şeriat aykırı kabul edilir çünkü bunu yapmak için isteksiz olan budur. Midhat Paşa başbakanın pozisyonundan görevden alındı. Selanik Yahudi cemaati merkezi Dunamah isyan (1908 M) merkezli Jön Türkler. Ve Berlin Konferansı kararları Selanik'te Jön Türkler açıkladı anayasa ilan çalışır Halife zorla sonra Osmanlı hilafeti (17 Kasım 1908 M) ilk parlamentosunu dibukukanlah. Şeyh el-İslam ile yakın bir çalışma, Sultan Abdülhamid II görevinden ateş ve Selanik'e sürgün edildi. Hükümet biter İslami sistemin beri.

İngiltere'nin toplam Türk Hilafetin yok memnun değil gibi görünüyor. İngiliz saldırmak için kullanılan Dünya Savaşı (1914 M) İstanbul'u ve Çanakkale'yi işgal etti. Buradan ünlü Çanakkale kampanyası başladı. Bu alanda İngiliz işgal da kasıtlı Ana Forta Savaşı (1915 M) bir kahraman olarak görünür Mustafa Kemal Paşa'nın popülerliğini artırmak için kullanılır. O Selanik Yahudi asıllı Dunamah İslam halifeliği yok etmek, yani küfür devrime, İngiliz gündemi yaptım, bir İngiliz ajanı idi. O Sivas ve Osmanlı topraklarında onu bırakırken, bağımsız bir Türkiye ve işgalciler diğer İslam topraklarını yol açtı Sivas spawn Bildirgesi (1919 M.), bir Ulusal Kongresi düzenledi. Irak, Suriye, vb Filistin, Mısır, ulusal uzlaşmanın bağımsız ilan etti. ulusal duygu, Pan-Türkçülük ve Pan Arabizm doğum ile yoğunlaştırılmış eklendi zaman. değil Müslümanlar adına yaptığı insanlar adına, her talep bağımsızlık ve kendi kaderini tayin hakkı.

LİDER MUSTAFA KEMAL PAŞA ALTINDA B. TÜRKİYE (ATATÜRK)

1919-1923 yılında Mustafa Kemal Paşa'nın önderliğinde bir devrim Türkiye vardı. Türkiye'nin Kurtuluş Savaşı olarak bilinen savaşta Mustafa Kemal'in siyasi kariyerinin parlak, lider ve Türk milliyetçi hareketinin sözcüsü onu sürdü. o zaman Türkiye'de bağımsızlık hareketinin çeşitli gruplardan kaynaşmış olan milliyetçi hareket, başlangıçta Türk fethi müttefik ülkelerin bağımsızlığını savunmak amacıyla. Ama bu hareketin daha da geliştirilmesi üzerinde Sultan yönelik. Mustafa Kemal, laiklik, modernizm ve milliyetçilik ilkesi ile Türk Osmanlı Halifeliğin kalıntıları üzerinde Türkiye Cumhuriyeti'ni kurdu. Bununla birlikte, Mustafa Kemal, Türkiye'de bu fikirleri tanıtmak için ilk değildi. Mustafa Kemal'in laiklik düşüncesi Ziya Gökalp, Türk milliyetçiliğinin babası olarak kabul edilen bir Türk sosyolog düşünme ilham bir sürü var. Düşünce Ziya Gökalp Türklüğü, İslam ve böylece Modernisasi.Dengan Mustafa ise Türk milletinin karakterini oluşturan üç unsur arasında bir sentez, ve onun takipçileri zaten hilafet reformcular-reformcular tarafından atılmıştır vakıflar Türkiye'de reformları hareket Türkiye. Daha fazla gelişmeler reform fikirleri Mustafa Kemal Kemalizm olarak bilinen bir hükümet siyasi bir hareket haline geldi.

C. Kemalizm: KÜLTÜR DEVRİMİ VE DEVLET (1923-1950)

Siyasi Kemalist Türkiye Türkiye batı medeniyetini girebilirsiniz böylece öyküsü ile bağlarını kesmek istiyor. Dolayısıyla halifeliğin kaldırılması uygulanan ilk gündem. Kasım 1922'de 1 Mustafa Kemal'in Milli liderlik Üst Kurulu hilafeti kaldırarak. Ayrıca, 13 Ekim'de, 1923 İstanbul 'dan Ankara hükümeti taşındı. Son olarak, Yüksek Ulusal Konseyi 29 Ekim'de, 1923 Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunu ilan etti ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı olarak Mustafa Kemal'i kaldırdı.

Bu kurumların kesin rolü ciddi reformcular Osmanlı İmparatorluğu tarafından kısıtlanmış olmasına rağmen halifeliği inkâr sonra, siyasi kurumlar Kemalizm Şeriat kaldırıldı. Atatürkçü için Şeriat geleneksel dini sistemlerin kalan son kalesi olduğunu. Ayrıca Kemalist İslami bir kurum olarak 1300s beri var olan okullar medreselere kapattı. Dini reform halifeliğin kaldırılmasından sonra Kemalist rejimin aşırı önlemlerden bir örnektir. Bu reform, ülkenin siyasi yaşamdan dini ayırmak ve siyasi, sosyal ve kültürel dini liderlerin iktidara son vermek amaçlamaktadır. Mustafa Kemal yanısıra dini milliyetçilik fikrini önerdi. O din toplumsal bir kurum olduğunu ve bu nedenle Türk toplumunun sosyal ve kültürel haklarının adapte edilmesi gerektiğini söyledi.

Bir komite İslam'ı modernleştirmek İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi kuruldu. Caminin önemi lekesiz hacı temiz ayakkabılarla girilen gerektiren, banklar ve kat depolamak için alan: Komitesi arzu Mustafa Kemal vurgu yaparak, bu tür batı ülkelerinde bir kilise şekli ve atmosfer olarak camilerin şekil ve atmosferini değiştirmek için yaymaktadır Türk dili ile Arapça yerine dini düşünceyi içeren bir vaaz ile olmuştur vaazlar metinleri dua dua formlarının yerini güzelleştirmek ve değiştirmek için müzik aletleri temin batı felsefesine dayanmaktadır. 1932 yılında hükümet politikası son derece Türk Müslüman toplumunun çoğunluğu tarafından karşı olan, Türk içine Ezan telaffuz değiştirmek yayınladı.

kamulaştırma çalışmaları Turkifikasi İslam'ı ya da İslam'ı oluşturan dini reform, Kemalist Türk toplumunun dini hayatında hükümet müdahale şeklidir. Devlet ibadet özgürlüğünü güvence altına din ve devlet arasındaki gerçek ilişkiyi ayıran Laiklik, vatandaşlar için, uygulama radikal milliyetçilik ruhuyla gerçekleştirilmiştir ve Kemalist dayattığı. Ama bu dini kamulaştırma uygulaması sadece Kemalist hükümetin sonuna (Cumhuriyet Halk Partisi) kadar sürer. 1950 yılından bu yana, Ezan Arapça telaffuz döndü. şimdi hala diğer ülkelerdeki camiler gibi genel formları gösterene kadar Türkiye'de Camiler vardı.

Mustafa Kemal Medeniyet, Batı uygarlığını anlamına gelir. estab Batı en konusundaki görüşleri ana teması Türkiye'nin bütün davranış batının bir ulus haline gerektiğidir. Kemalist hükümet için halka açık yerlerde dini elbise olarak kabul edilir ve batı insanlar elbise (ceket ve şapka) olarak giyim kullanmak için Türk toplumu teşvik edilir giysi kullanan yasaklayan bir politika yayınladı. Bu düzenlemeler, Kasım 1925 yılında yürürlüğe giren ve bu güne kadar Türk halkının Batı tarzı giyim kullanın. Şimdiye kadar kat kullanımı Türk toplumunun ortak özellikleri haline gelmiştir. kapaklar kullanılması, Avrupa topluluğunda bir şapka giyme alışkanlığı ortadan kalkması ile birlikte kayboldu iken.

Mustafa Kemal, aynı zamanda Türkiye'nin kadınların başörtüsü takmalarını eleştirdi, ama hayatta o açıkça başörtüsü giyen yasaklayan hiçbir kanun oldu. 1995 seçimlerinde İslami Refah Partisi'nin zaferi artan peçe Müslüman-Müslüman Türkiye'nin bilinç ve aynı zamanda reaksiyon ortaya çıkan fenomen bir askeri karşılık olarak, 1998 yılında meydana gelen yeni anayasa içinde peçe yasaklanması.

dini reformunun yanı sıra, Kemalist rejimin en önemli reformlar reform dilidir. Novemeber 3, 1928. reform amacı üzerine Yüksek Ulusal Konseyi tarafından karar mevzuata dayalı, Latince ile Arap alfabesini Değiştirilen 'pranga' yabancı dil ücretsiz Türk dilinin etmektir. vurgu Arapça ve Farsça Türk dilini rafine edilir. Birçok yerde Mustafa Kemal ziyaret doğrudan Türk halkına yeni mesajları öğretmek. bu gibi dillerde Reformu dil Türkiye'nin gelişimine bugün bir katkı sağlayabilir. Derinlemesine Türk dilinin dil ve yapı kökleri üzerinde araştırma dil gruplarının Altay da dahil olmak üzere Türk dili, dil Mançurya Finlandiya uzanan bölgeyi yaşadığı halklara kullanılan kanıtlıyor. gramer, Türkçe de dahil olmak üzere Sondan eklemeli diller açısından, dil berimbuhan. Sözdizimsel yapılar Yüklem her zaman cümlenin sonunda olmak desen Nesne-doğrulama'yı sergilerler.

Türk dilinin yapısal özellikleri Arapça ile net farklılık göstermektedir.
hukuk uzmanlarından Komitesi, Türkiye'de hukukun gereklerini karşılamak için İsviçre medeni kanunu aldı diğerleri arasında, 4 Ekim 1926 tarihinde yürürlüğe giren büyük 17 Şubat 1926 Medeni Hukuk Ulusal Konseyi kararına dayalı Şeriat Kanunu, yerini alır: uygulama tekeşlilik çok eşlilik yasaklar ve evlilik ve boşanma karar erkekler ve kadınlar arasında eşit haklar verir. Denklem hakkının bir sonucudur ve bu yükümlülük miras İslam hukuku dayalı olarak kaldırılmıştır. sivil yasalara ek olarak aynı zamanda evlilikler için özgürlük verir. Ocak 1935 tarihinde, hükümet herkes Türkiye için kullanım soyadı şart koşar ve yaygın olarak Osmanlı Türkiye sırasında kullanılan başlıklar giyilmesini yasaklayan. Mustafa Kemal Atatürk, soyadı olarak, Ulus, Türkiye Baba anlamına gelen bir isim, ekleyin. Hicret'ten takvim sistemi AD takvimine göre değiştirilir 1935 Pazar Cuma günü bir önceki tatil yerine bir bayram olarak kullanılır.

Yukarıda açıklandığı gibi, Kemalist rejim sırasında Türkiye'de sekülerleşme ve modernleşme hakkında, Bryan S. Turner, Flinders Üniversitesi (Güney Avustralya) sosyoloji profesörü, laiklik hükümet rejimi değil, bir şekilde büyüyen sekülerleşme gelen zorlama bir formu olduğu sonucuna Avrupa ülkelerinde modernleşme sürecinin bir sonucu olarak. o zaman Türkiye'de ilave sekülerleşme Modern Avrupa toplumu ve (: 318 1984) daha gelişmiş olarak kabul edilir davranış kalıplarının bilinçli taklit oldu. Atatürkçü için Türkiye, Avrupa halkı olarak rasyonel düşünmek zorunda kalmamış, aynı zamanda onlar gibi prosedürler berperrilaku ve elbise taklit insanlarda.

TÜRKİYE Kemalizm SONRASI D. TOPLUM

üç kez Türkiye Cumhuriyeti'nin cumhurbaşkanı olarak görev sonrası Mustafa Kemal 1927, 1931 yılında, yani 10 Kasım 1938 tarihinde öldü ve 1935 Mustafa Kemal bir hükümet parlamenter sistemi oluşturmak başardı ve Türkiye'de yaşam demokratikleşmesi için sağlam bir temel atılmıştır tanınan. Cumhuriyet Halk Partisi Hükümeti çalıştırmak için Mustafa Kemal'i oluşturulmuş bir siyasi partidir. Bununla birlikte, tarih bir muhalefet partisi ortaya çıkması için oda vermez hükümetin tek parti sistemi ile Türkiye Kemal hükümetini gösterir. İklim Demokrasi Türkiye 1945 yılında Birleşmiş Milletler (BM) bir üyesi oldu ve büyük bir ilerleme büyümeye devam beri sonra ortaya çıktı. (Azalan Halkların olarak, geleneksel, 1983) Daniel Lerner 1950 yılında Ankara yakınlarındaki bir kasabada kapsamlı bir araştırma yaptık ve Türk devleti de diğer ülkeler ile karşılaştırıldığında nispeten istikrarlı ve demokratik bir ülke haline geldi sonucuna varmıştır Orta Doğu bölgesi.

Kültürel reform özellikle din laikleşme ve batılı hukuk kullanımı İslam hukuku yerine kabulü ve Türk toplumunun reddi dinamik süreci gösterir. zaman (1923-1950) din Kemalist sekülerleşme Türklerin nesiller dinden uzak kökenli. Latince yazıldığı Türk dili, Türkiye'nin ulusal dil haline gelmiştir. Batı kanunlarının kullanılması yanı sıra msyarakat çeşitli katmanlarda farklı zorluk seviyeleri ile diadaftasi iken.

1950 seçimlerinde Cumhuriyet Halk tek güç sona erdi ve liberal laik parti, Demokrat Parti ile değiştirilir. Parti lideri Adnan Menderes Türk devletinin kuruluşundan bu yana Cumhuriyet Halk Partisi tarafından işletilmektedir sekülerleşme sapmaları düzeltmek için çalışıyor. Adnan dokunarak aynı zamanda Kemalizm'in bir başka ideoloji ile değiştirilmesi istemiyorum. Demokrat Parti saltanatı, ibadet oruç ve hac, çoğunluk (70 milyon nüfuslu yüzde 98) Türk nüfusu genel camilerde namaz yapabilirsiniz Müslüman topluluk olduğundan hangi zor Kemalist rejimin zamanda. Onlar değerler ve dini bilginin kuru nesil olarak büyümeye fark kez geri, açık ilave medreselerinde veliler, okul dine geri çocuklarını göndermek böylece. bir eğitim kurumu varlığı esastır güçlendirmek ve Türkiye'nin laik ideolojiyi tehdit bir İslami grup olarak kabul edilir sonra medrese yine 1998 yılında kapalı

Türk toplumunda gelişmeler temel ve radikal, liberal düşünme Kemalizmin fikirler arasındaki çelişkinin bir kompleks biçimi olarak kendi benzersiz karakterini bulmak Kemalizmin ideolojisini karşı ama muhafazakar ve ılımlı hem değiştirilmesi istiyorum ve İslam düşüncesi yoktur rağmen. Modern Türk toplumunun ruhu hep karakter ve Türklüğe ve İslamlaşma ideallerin derin bir farkındalık eşliğinde modern ve demokratik bir ulus olmayı. Yazar hiç Ziya Gökalp (Bay naasionalis Türkiye) tarafından gündeme getirilen İslam'ın, Türkiye ve Batı'nın bir sentezi fikri düzgün başladı Kemalizmin devlet ideolojisi varlığını çok iyi Türk askeri güçleri tarafından korunan yapılmış ise, makul ve doğal hayata dikkat çekiyor.

Türk ordusu bir devlet ilkesi olarak Kemalizm'in ideoloji koruyucusu olarak rol üstlendi. 1998 yılında İslam Refah Partisi hükümetinin düşmesi Türkiye'de ordunun siyasi etkisinin egemenliğinin kanıtıdır. Ama İslam'ın yükselişi, olumlu bir yönde ilerleme göstermeye devam İslam'ın özlemlerini getirmek için düşünülen halk desteği siyasi partilerin kazanmak için hükümet ve İslam olgusunun laik politikasında İslam'ın değerlerini yeniden öğrenmek için bilinç Müslümanlar Türkiye'nin fenomen olacak. parti liderleri açıkça Adalet ve Kalkınma Partisi değil İslami partiler ve gerçekten laiklik ideolojisini tutmak için ellerinden belirtilen taahhüt olduğunu belirtmesine karşın özlemleri ve geri bir zafer teslim büyük bir Türk topluluğu destek 2002 seçimlerinde parti, Adalet ve Kalkınma Partisi İslami tabanlı Türkiye, rakamlar daha gelişmiş Türkiye'yi getirmek için beklenen dindar bir Müslüman olarak daha Türk halkı onları görmek gibiydi.

No comments:

Post a Comment